11.3.2010

Celou noc bylo slyšet šmejdění wek a kdoví čeho ještě okolo stanu. Dělalo to bezva atmosféru. Janča v autě celou noc nespala. Hned brzo ráno zabavujeme kuchyň pro sebe a děláme si k čaji všehochuť. Například chleba s jahodovou marmeládou a plátkem sýra. Je to fakt dobré, zkuste si to někdy :). 4Square v Karamea otevírá až v 8:30 a tak se ještě chvilku poflakujeme po kempu. Míjím jednoho chlápka, co mi řekne "Bon Jour", bezmyšlenkovitě mu taky francouzsky odpovím "bonjour" :). Už je čas a my jedeme nakoupit a pak na sever do oblasti Oparara. Přibližně 15 km severně od Karamea(¤) zahneme od pobřeží do vnitrozemí k "Limestone Arches". Cesta přechází v šotolinu. Čeká nás 17 km. Hrůza. Horších 17 km jsme tu ještě nejeli. Cesta je otřesná, díry, výmoly, propadliny, nerovnosti, skokánky, kopce, údolíčka.... děs. Auto drží pohromadě silou vůle. Z 95% bychom se asi protijedoucímu autu neměli jak vyhnout. Na malém parkovišti po 17 kilometrech jsou záchody a přístřešek. Nabízí se několik variant kratších tras po okolí. Vydáváme se k "Moria Arch" a pak k dalším asi třem místům. Je to moc pěkné. Žádné fotky nedokáží zachytit mohutnost skalních oblouků a hnědých říček, zbarvených taninem. Lezeme s čelovkami do několika jeskyní. Mají tam být velcí cvrčci Weta a největší novozélandský pavouk. Jsme tam sami a Janča má docela nahnáno. Mažeme zpět. Žádného živočicha jsme neobjevili. Horko těžko drncáme autem 17 km zpátky k silnici. Jsou asi dvě odpoledne. Zkysli jsme tam docela dlouho. Frčíme zpátky k jihu do Westportu, kde oba čepujeme kafe, a pak k východu přes Berlins(¤), Inangahua, Newton Flat a pár dalších vesniček do Murchisonu.. Už je k večeru a my zapadáme do stejného kiwi kempu jako loni. Stejná paní v recepci, stejná nabídka večerní "kiwi show" :) - střihání ovcí s výkladem. Stavíme provlhlý stan a kiwi show sledujeme jen z povzdálí u skleničky šampusu. Janča umírá asi po půl deci a jde se sprchovat a zalézt do auta. Já sepisuji tyto řádky a sleduji rychle se měnící barvy mraků při západu slunce v kopcích Murchisonu.