5.3.2010

V noci byla zima jak za polárním kruhem. Pořád jsem se budil v prochladlém spacáku a Janča v autě na tom prý nebyla lépe. Ranní Glenorchy je ponořeno v mracích navzdory všem předpovědím, že už má být "fine". Vracíme se cestou podél jezera Wakatipu do Queenstownu. Queenstown je naše prokletí. Stejně jako minulý rok, tak i teď. Už jím projíždíme počtvrté a vždycky leje jako z konve. Čekáme v autě na parkovišti u stanoviště gondoly (lanovky), s cílem Bob's Peak, vrcholek nad Queenstownem. Po 10 minutách liják trochu polevuje a tak fičíme koupit lístky a už sedáme do kabinky lanovky. Cestou do prudkého svahu sledujeme ovečky, které se pod námi ve strmém svahu a dešti klidně pasou. Nahoře prolezeme suvenýry a dáváme si kafe s koblihou. Počasí je pořád naprd. Sjedeme lanovkou dolů a míříme k severu do Arthur's Pointu, kde bychom rádi udělali pár fotek mostu, ze kterého se skáče bungee(¤). Při příjezdu vidíme, že je obestavěný lešením. Do pytle! V dešti jedeme do blízkého Arrowtownu(¤), který jsme si minulý rok nestihli prohlédnout. Tam se jako mávnutím proutku počasí lepší, mraky mizí a začíná svítit slunce. Super. Děláme krátkou obhlídku(¤), kupujeme pálivé thajské chilli s rýží(¤). Janča je z něj polomrtvá a vypadá na srdeční arytmii :). Musím ho dorazit já. Jeden z obchůdků se sladkostmi vevnitř vypadá, jakoby vypadnul z Harryho Pottera, člověk by nejraději vše ochutnal :). V nádrži je už jen trocha benzínu a nikde žádná pumpa. V místním infocentru(¤), které je zároveň muzeem a knihkupectvím, se ptáme na nejbližší benzinku. Zrada, nejbližší je až ve Franktonu. Nedá se nic dělat, musíme se kus vrátit, jinak bychom mohli skončit kdoví kde s nepojízdným autem. Z Franktonu(¤) se napojujeme na známou trasu přes Arrow Junction do Cardrona Valley(¤). Okolní kopce s trsy žluté trávy jako by z oka vypadly průsmyku Lindis Pass. U hotýlku v Cardroně(¤) chvilku postojíme a pak už se před námi do široka rozlévá jezero Wanaka(¤). Počasí se drží. Tentokrát nemíříme do místního kempu, ale do asi 10km vzdáleného příbřežního kempu v zátoce Glendhu Bay(¤). Kemp je strašně roztahaný do dálky podél břehu. Sprchy 8 minut /1 dolar :(. Vybalujeme krámy a jedeme zpátky do Wanaky nakoupit. Městečko  je v obležení novozélanďanů i turistů. Je pátek večer a všichni se jsou povinně ožrat :). Bary i restaurace praskají ve švech. Nakupujeme v New Worldu(¤) a hledáme alespoň jedno Take Away, kde nám připraví kafe. Nakonec narazíme na bistro spojené s kinem(¤), kde se zrovna připravuje představení a bistro je plné malých, řvoucích novozélanďat. Zpátky v kempu přeparkováváme auto tak, aby chránilo stan před poryvy větru od jezera (později začíná fučet opačným směrem). Večeříme a chystáme se na kutě. Přední pravá pneumatika je očividně podhuštěná. Musíme s tím něco udělat.